20110405

Message au catharisme

C’est une Bible qui demeure en occitan à Lyon, et qui est la preuve que la destruction de la population cathare ne parlait pas français, mais occitan, le même quasiment que celui dont la promotion est devenue un thème politique, à Tolosa notamment.

La promotion de l’occitan, sur le thème de la diversité linguistique et donc la diversité des pensées et des solutions pour ce monde, arrive à percer. Mais le mouvement de promotion du catharisme, lui, s’enferme comme le fit le protestantisme, dans le tout français, le seul français, pour exprimer un point de vue religieux, et une histoire de destruction de la diversité des pensées, sur cette planète ; de plus, il prend la langue de ceux qui massacrèrent les Cathares, la langue du bourreau ; le bourreau a donc gagné, le catharisme n’est donc pas utile à la dignité d’Occitània.

Sur le document joint, il n’y a aucun mot en occitan, ni même pas une phrase… Ça facilite le travail d’assimilation française, c’est vrai ; c’est utile pour ce thème-là.

catarisme e francofonia

Es evident qu’aquò se pòt cambiar ambe un pauc d’esfòrçes occitans per despertar una pensada del catarisme que fosquèsse pas la pensada parisenca per aucupar passions nordencas sul tèma, e sonque fabricar torisme industrial.

Las passions son utilas quora lo sistèma istoric francés de l’òbra sobre l’istòria dels territòris es abandonat (dins las universitats d’istòria, al Miralh per exemple). Mas es pas abandonat pels istorians neerlandeses, germanics, anglofònes, americans, etc. L’occitan es alara abandonat pels passionats franceses, que, mordicus, se díson pas nacionalistas. Mas concretament, l’oblit lingüistic dels cataristas francés, venguts del nòrd, es un acte politic nacionalista francés.

Uèi se cal questionar se la preséncia de l’occitan sobre un document de promocion del catarisme es impossible pel catarisme occitan ? Pensi que òc, es possible d’aver un pauc d’occitan sobre la promocion ; es una question de dimension de sa preséncia. Mas sa preséncia donarà la dignitat al discors occitan sul tèma del catarisme modèrne.

Quina memòria istorica, quina lenga per la memòria istorica del catarisme en Occitània ?